Stuck in Moscow & Chaos in India - Reisverslag uit Jaipura, India van Kelcy Mooijweer - WaarBenJij.nu Stuck in Moscow & Chaos in India - Reisverslag uit Jaipura, India van Kelcy Mooijweer - WaarBenJij.nu

Stuck in Moscow & Chaos in India

Door: Kelcy

Blijf op de hoogte en volg Kelcy

15 November 2010 | India, Jaipura

Namaskar vrindjes!
Nou, nog maar zo'n korte tijd hier, maar al zoveel te vertellen! Het begon allemaal op een mooie vrijdagochtend toen we nog in de veronderstelling waren dat we de volgende dag in Delhi zouden zijn..
Bij aankomst op Schiphol bleek onze vlucht door de storm 1,5u vertraging te hebben. Op zich geen ramp natuurlijk, mits we niet slechts een uur overstaptijd hadden in Moskou. Het leek ons een puik plan om even van te voren te checken hoe het allemaal zou gaan, maar de Russsiche zeer chagrijnige vrouw van Aeroflot wees ons door naar KLM, aangezien het eerste gedeelte van onze reis 'operated was by KLM Dutch Airlines'. Hier aangekomen zei een of andere blonde trol ons dat we gewoon naar Moskou zouden moeten vliegen, en dat de mensen daar van KLM ons verder zouden helpen, mochten we onze vlucht niet halen.
Echter, daar aangekomen, bleek er geen KLM balie te zijn en al helemaal geen KLM mensen. Tenminste, niet in onze terminal, en we mochten niet naar de andere terminal toe, omdat we geen Russisch visus hebben. Wat ik bij de weg ook nooooooit zou aanvragen, want Russen zijn verschrikkelijk.
Natuurlijk hadden we onze vlucht gemist. Hoe kan het ook anders. Aangezien er echter geen KLM mensen waren, besloten we maar verhaal te halen bij Aeroflop mensen. Deze spreken echter amper Engels. Gelukkig was er toevallig nog een ander vrouwtje die de vlucht gemist had, die Engels, Russisch en moeizaam Nederlands sprak. Een engeltje dus. Deze vertaalde voor ons dat de volgende vlucht pas de volgende dag om half tien 's avonds zou gaan, en we de nacht in jal;sdfkjas; Moskou moesten doorbrengen. Wederom niet het einde van de wereld, want we zouden een hotelovernachting dichtbij krijgen. Mak als lammetjes werden we naar de slachtbank geleid, want hier aangekomen werden we continu achtervolgt door Russische beveiligingsmensen die alleen maar woest Russisch konden schelden(neem tenminste aan dat het schelden was) en mochten we onze hotelkamer niet meer verlaten, omdat we geen visum hadden. Oke, oke, we mochten eventueel nog wel de verdieping op, maar niet in de lobby en we mochten al helemaal niet het hotel verlaten, tot de volgende dag. Ik heb het hier over een periode van 21 uur, waarbij we alleeeeeeen maar op onze stinkkamer mochten zitten waar geen raampje open kon. Internet gebruiken en bellen was niet toegestaan en zonder bagage, ook al hadden we aangegeven dat hier medicijnen inzaten en we deze absoluut nodig hadden, moesten we dus stinkend 21 uur doorbrengen.
Te belachelijk voor woorden, maar communiceren zat er niet lekker in, aangezien deze lui nog erger zijn dan Fransen, en werkelijk alleen maar Russich kunnen brabbelen. Gelukkig waren ze nog wel zo tolerant dat we een paar keer naar de Aerofuck maatschappij zelf mochten bellen, maar daar werd niet opgenomen of na 5 seconden weer opgehangen. KLM gaf aan niet verantwoordelijk te zijn.
Dit laten we natuurlijk niet op ons zitten, dus als we de kans krijgen pakken we ze. Aeroprut.
Uiteindelijk zijn we goed in Delhi aangekomen! Hier bleek echter dat de backpackers die we geboekt hadden vol zat, aangezien we niet op de afgesproken datum aangekomen waren. Al het andere betaalbare bleek helaas ook vol te zijn, aangezien er een of ander festival bezig was. We besloten maar meteen door te reizen naar Jaipur, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien het officiele ticketverkoop iets dicht zat vanwege de zondag. Om een lang verhaal kort te houden, we zijn heel Delhi rondgereden met verschillende ToekToeks, zijn ongeveer 300 keer geprobeerd opgelicht te worden(denk aan mensen die bellen terwijl ze de hoorn in de nek hebben hangen) en uiteindelijk besloten we onze plannen drastisch om te gooien.
We hebben nu de eerste paar dagen een driver, die ons overal brengt waar we willen. We zitten nu in Jaipur, hierna gaan we naar een tijgerpark, dan naar Agra(Taj Mahal!), Varanasi met de trein, dan met de trein naar Delhi, vliegtuig Goa, trein naar zuiden(Kerala) en dan weer met het vliegtuig naar Delhi. ZO.
Dit plan bevalt goed. Gister zijn Annie en ik aangekomen in Jaipur met een chaufeur die overal onderuit probeert te en stiekem flessen alcohol koopt(dit doet hij door de auto te stoppen, de banden te controleren, snel een fles te kopen en vervolgens de fles te verbergen door plotseling een hardnekkige jeuk te krijgen en absurd hard te krabben). Deze alcohol drinkt hij alleen 's avonds, we letten wel op;). Daarnaast snap ik de mensen echter wel die alcohol drinken en gaan rijden hier, want het is echt een gekkenwerk. Continu moet je je leven riskeren en de toeter is het belangrijkste onderdeel van de auto.
Vandaag hebben we een beetje sightseeing Jaipur gedaan en tenslotte op marktjes gaan lopen.
We schijnen hier een of andere ontdekte beroemdheid te zijn, want mensen willen continu op de foto met ons. Complete kuddes staren ons na en hele groepen schoolmeisjes wouden om de beurt op de foto. Dit is(dit keer) niet overdreven.
Daarnaast natuurlijk heerlijk eten en so far, so good! Even afkloppen.. We zijn gezond en levend en hebben de tijd van ons leven. Ik wil jullie dolgraag meer vertellen, want er is natuurlijk onwijs veel. Helaas ga ik er vandoor, want we gaan even lekker Indiaas eten met een Duits meisje die we net hebben leren kennen(zonder accent, dus ik tolereer haar wel).
Als ik de kans krijg laat ik weer wat horen, maar de komende dagen zitten we in de jungle. We hebben het in ieder geval enorm na onze zin, hebben nog geen ratten gespot, heerlijk weer, vriendelijke afzetterige mensen en een boeiend land.
Ik ben verliefd op India!
Tot snel kleintjes en gedraag jullie!
XXX

• 15 November 2010 - 13:23

Hanneke:

Oh oh oh oh, dit alles kan er ook maar 1 overkomen ;)..Heerlijk weer zo'n hilarisch verhaal!! Take care en heel veel plezier! Kuss

• 15 November 2010 - 13:28

Tessa:

Oke, net een lang verhaal neergezet maar mijn naam vergeten. Samengevat: Leuk dit te volgen. Heftig dat je nu een semi celebrity status hebt. Schrijf vooral vaker. xx

• 15 November 2010 - 13:59

Nadine:

Haha... wat een verhaal weer.... niet normaal! maar gelukkig toch eindelijk in India gekomen... je zult je wel helemaal in je element voelen nu je een soort celebrity bent en mega kan lopen shinen daar! ik ben benieuwd naar jullie volgende heftige verhalen... Apna khayal rakhna :)

• 15 November 2010 - 15:00

Evelien (Eva):

Ben je nu al weer weg!? haha! Globetrotter!

Heel veel plezier en succes daar! Geniet ervan!

Liefs Evelien

• 15 November 2010 - 17:27

Wendy:

Geweldig Kel.. Geniet!!!!! Liefsxxx

• 16 November 2010 - 12:06

Romy:

Hahahaha ik lig alweer dubbel om je manier van schrijven! Dat je daaaar zelfs duitsers tegenkomt!!! Maar pas op en doe voorzichtig volgens mij is het daar veeel chaotischer dan in het veilige Kaapstad ;) Doe Anne de greets en laat je lekker vervoeren!! Zelf lopen is voor pleps ;)!
    Have fun!!

• 16 November 2010 - 13:47

Leoni:

Haha, wat n hilarisch verhaal :D Typisch.. ;)

Enjoy en ik blijf je volgen als een enorme nekhijger ;)!

Kus

• 16 November 2010 - 14:11

Anne:

Wat een ellende, die vlucht. We hadden er van tevoren veel grapjes over gemaakt maar nooit gedacht dat het echt zo zou zijn, wel extreem achterlijk dat jullie daar behandeld werden als een stelletje criminelen.

Ben blij dat India verder bevalt, maakte me toch wel lichtelijk zorgen. Doe voorzichtig daar en eet en drink niets dat je niet kent! Ik wil je niet hier weeer in quarantaine moeten zetten zoals in Rusland ;)
    Tot snel cutie!

Kusjeeee

• 16 November 2010 - 18:42

Paps En Mams:

Hey Kellebel,

Gelukkig levend en wel in India!!! Wat een reis en wat een laaannnnggge reis!!! Je hebt het natuurlijk weer prachtig, let wel op je chauffeurtje!!! Heel veel plezier en geniet ze!! Gr aan Anne

Liefs, knuffels en een dikke kus

• 16 November 2010 - 22:17

Marianne:

GOED BEZIG!!!

• 17 November 2010 - 11:27

Lindy:

Lieve Kel, dat klinkt FANTASTISCH!! Vind het hartstikke leuk en gaaf dat je
    nou weer in India zit, stiekem
    wel een beetje jaloers op je
    vele reizen! Geniet er maar lekker
    van Kel, je hebt het verdiend.

Kus

PS. 1 ding moet je me uitleggen,
    waar slaat stuck in Stockholm op hoewel je vastzat in Rusland? Zit er
    steeds over na te denken, 2 opties;
    Of jij maakt een enorme (domme) fout of ik ben nogal traag van begrip. :D