Indonesië 1.0 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Kelcy Mooijweer - WaarBenJij.nu Indonesië 1.0 - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Kelcy Mooijweer - WaarBenJij.nu

Indonesië 1.0

Door: Kelcy

Blijf op de hoogte en volg Kelcy

25 Maart 2014 | Nederland, Enschede

Dag lieve allemaal,

Het is weer zover, het heeft een tijdje op zich laten wachten, maar eindelijk kan ik vol trots en vreugde m'n volgende reis aankondigen: Indonesië! Dit biedt me de mogelijkheid een oude hobby nieuw leven in te blazen en jullie hopelijk weer te vermaken met blogs over onze reisperikelen. Ik ga dit vrolijke avontuur namelijk aan met Anne Tap en we hebben een globaal reisplan opgezet die ik jullie even voor zal leggen. Weten jullie ook ongeveer wat we doen met onze levens.

We vertrekken vrijdagavond vanaf Schiphol, waarna we na een emotioneel afscheid van Arnie, Erwin en Roel zullen vliegen naar onze tussenstop in Maleisië. Roel wordt vrijdag ingezet zodat het dramatische effect wat verhoogd kan worden en hij Arnie daarna onder zijn vleugels kan nemen, wat uiteraard gewaardeerd wordt.
Zaterdagavond komen we om 21.30u aan in Kuala Lumpur, waarna we hier een klein nachtje verblijven, om vervolgens de volgende dag een vlucht naar Medan, Noord Sumatra, te pakken. Vanuit hier gaan we verder naar Bukit Lawang om de oerang oetans in het wild te spotten en wellicht nog een non-actieve(essentieel) vulkaan te beklimmen.
Vervolgens doen we even een binnenlands vluchtje van Medan naar de Internationale Luchthaven Lombok, oftewel de enige luchthaven in Lombok, om hier mijn duikskills te verfrissen en nog meer natuur te snuiven. Door naar de Gili's, waarschijnlijk naar Trawangan('the most cosmopolitan island' volgens de Lonely Planet, dit wordt waarschijnlijk de nieuwe thuisbasis van Anne) en naar Gili Air('island with the strongest local character').
Tot slot eindigen we onze reis in Bali, wat hier ons exacte reisschema gaat worden is nog enigszins onbekend, maar wellicht dat we een Elephant cave kunnen bezoeken, tempels kunnen verkennen, een beetje paard kunnen rijden, wat zeewierboerderijtjes, rijstveldjes en barretjes kunnen bezoeken en vooral volop kunnen genieten van het fijne eten en de mensen. Ach, ongekende mogelijkheden en geld als drek zeg ik maar altijd. Één van die twee is helaas niet waar, welke dat is laat ik aan jullie analyserend vermogen over.

Nou, zoals jullie kunnen lezen hebben we een mooie maand voor de boeg, uiteraard zorgen we ervoor dat we met Konigsdag weer paraat en gebruind in Nederland zijn, dus geen zorgen dat jullie dat zonder ons hoeven te vieren! Ik weet dat dit voor veel mensen een heikel obstakel was, maar paniek is dus niet nodig;)

Helaas moet ik me nu eerst weer even op mijn studiemateriaal storten, aangezien ik zometeen nog eerst een gezellig examentje moet inkoppen. Hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Kelcy

  • 25 Maart 2014 - 11:03

    Susan Van Esch:

    Gaaf!!! Het hoogtepunt van mijn reis door Indonesie was de beklimming van de Gunung Rinjani (vulkaan, niet actief :-) ). Drie dagen, soms ook midden in de nacht, voor echt adembenemende uitzichten. Als je wilt SOG-gen, kan je m'n FB album checken! Veel plezier alvast!!!!

  • 25 Maart 2014 - 11:06

    Susan:

    Dit was op Lombok trouwens!

  • 25 Maart 2014 - 18:05

    Lotte:

    Haha heerlijk weer Kel. Ik verheug me nu al op je verhalen. veel plezieeeerrr!!

  • 25 Maart 2014 - 21:58

    Anouk:

    Haha fantastisch! Have fun kelc! En als je nog tips nodig hebt voor bali en gilis (en java maar daar ga je geloof k niet heen), i'm all yours!
    Geniet en dikke kus

  • 29 Maart 2014 - 00:35

    Joey:

    Ha Kelcy, ontzettend veel plezier gewenst! Inge-Loes en ik vertrekken begin juli naar Indonesië. We willen hierbij sowieso een jungle toch doen van een aantal dagen en twijfelen tussen Borneo en Noord Sumatra. Ik ga je blog dus zeker goed volgen om te kijken hoe jou ervaringen zijn op Sumatra.
    Geniet ervan!

  • 30 Maart 2014 - 17:02

    Anne:

    Heel veel plezier meisjes en pas goed op jullie zelf, ik verheug me op al je leuke verhalen meisje, dikke kus paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelcy

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 37564

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2016 - 04 November 2016

Backpacken in Myanmar!

27 September 2015 - 27 September 2015

Bolivia & Peru!

28 Maart 2014 - 23 April 2014

Backpacken door Indonesië

12 November 2010 - 06 December 2010

Backpacken in India!

18 Augustus 2010 - 31 Augustus 2010

Werken in een Lepradorp in Vietnam

18 September 2009 - 09 Januari 2010

Kaapstad!

Landen bezocht: